Snel en gemakkelijk afvallen: vier tips

De meeste mensen vinden zichzelf te dik en willen afvallen. Er zijn verschillende manieren om snel en effectief af te vallen. Helaas werken niet alle manieren voor iedereen. De manier wat nog het beste werkt, is het volgen van een dieet en het hebben van voldoende beweging. Het liefst in de sportschool.

Afvallen is erg moeilijk. Nog moeilijker is het om slank te blijven. Hoewel er enkele manieren zijn om af te vallen, werken deze niet voor iedereen. Voor sommige mensen helpt het om een dieet te volgen en te sporten. Voor anderen is het niet genoeg om een dieet te volgen en te sporten. Zij hebben daarbij ook voedingssupplementen nodig en moeten wellicht ook iets meer werken om af te vallen dan anderen.

 

 

Snel en gemakkelijk afvallen: vier tips

Vraag geen tips en adviezen over afvallen bij vrienden, simpelweg omdat hun suggesties niet altijd bij jou werken. Sommige tips en adviezen kunnen zelfs schadelijk zijn voor je lichaam. Belangrijk is dat jij zelf weet wat voor jou werkt. Als je er voor kiest om af te vallen met een dieet en door beweging, dan kunnen onderstaande tips mogelijk voor jou werken.

 


1. Vermijd junkfood

Al de moeite voor het afvallen zal tevergeefs zijn wanneer je niet stopt met het eten van junkfood. Dit voedsel bevat erg veel calorieën en zal je daardoor dikker maken. Je moet proberen om zo gezond mogelijk te eten. Om ervoor te zorgen dat je niet in de verleiding raakt, is het een goed idee om een grote voorraad groenten en fruit te hebben. Gebruik altijd olijfolie bij het koken en zorg dat je zelf je gerechten bereidt. Zo kun je zelf bepalen hoeveel olijfolie je gebruikt. Hoe minder olijfolie, hoe gezonder dit is voor jou.

 

 

2. Eet kleine porties

Misschien denk jij dat je met één grote maaltijd per dag best kunt leven. Het eten van één grote maaltijd is echter niet goed wanneer je wilt afvallen. Beter is het om de grote maaltijd te splitsen in vijf of zes kleinere maaltijden. Je kunt dan elke vier of vijf uur een maaltijd nuttigen. Elke keer dat je eet wordt je metabolisme iets versneld, waardoor je veel vet kunt verbranden. Bovendien helpt het hongergevoel tegengaan wat je zou hebben wanneer je slechts één tot drie maaltijd per dag nuttigt.

 

 

3. Snijd in het aantal calorieën

Snijd in het aantal calorieën. Je valt af wanneer je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt. Bouw het aantal calorieën af, maar doe dit wel langzaam. Elke dag een bepaald percentage minder calorieën. Probeer jezelf ook niet te onthouden van je favoriete voedsel. In dat geval bestaat de kans dat je vreetbruien gaat krijgen (binge eating).

 

 

4. Ga sporten

Ook al heb je een hekel aan de workout in de sportschool, wanneer je serieus bent over afvallen zul je het toch moeten doen. De oefeningen versnellen niet alleen je metabolisme, maar vergroten ook je spiermassa. Meer spiermassa zal je metabolisme ook verhogen, omdat je spieren ervoor zorgen dat je meer vet in minder tijd verbrandt. Probeer ook meer te bewegen buiten de sportschool om. Als je altijd naar de markt gaat met de auto, ga dan eens een paar keer lopend. Neem je altijd de lift op je werk? Gebruik dan de trap.

 

 

Geen betere manier om af te vallen

Er is geen betere manier om af te vallen dan door dieet en beweging. Wanneer dit voor jou niet werkt, vraag dan eens advies bij de huisarts. Vaak zal de huisarts dan een oplossing kunnen aandragen.